روغن کاسترول یکی از محبوب ترین روغن های مورد استفاده در خودرو، موتور سیکلت ها، ماشین آلات و … میباشد. این محبوبیت باعث شده تا کسانی سوءاستفاده کرده و روغن های تقلبی را وارد بازار کنند. ابتدا کمی در مورد تاریخچه و روغن کلاسیک کاسترول صحبت میکنیم و سپس به این مبحث میپردازیم که چگونه متوجه شویم روغن خریداری شده تقلبی است یا اصل.

تاریخچه کاسترول

در 19 مارس 1899، چارلز چیرز ویکفیلد یک شرکت نفتی را در انگلستان تأسیس کرد. ده سال بعد، او روان کننده جدیدی تولید کرد که انقلابی در حمل و نقل در نیمه اول قرن بیستم ایجاد کرد. او روغن جدید را کاسترول نامید.

روغن کاسترول مترادف با رکوردهای سرعت و استقامت جهانی شده است.  روغن‌های کاسترول با کیفیتی بی‌رقیب و عملکردی استثنایی در بدترین شرایط، انتخاب شماره یک پیشگامان خودروسازی امروزی هستند.

روغن های کلاسیک کاسترول

در اوایل دهه 1990، کاسترول درجه بندی جدیدی را که برای اتومبیل‌های قدیمی، کلاسیک و موتورسیکلت طراحی شده بود، معرفی کرد و روغن‌های کلاسیک کاسترول ایجاد شد. گریدهای روغن کلاسیک کاسترول از آخرین فناوری روغن‌های معدنی در ویسکوزیته مناسب استفاده می‌کنند که خودروهای اولیه برای کارکردن بر روی آنها طراحی شده بودند.  مجموعه روغن کلاسیک Castrol به طور گسترده در سراسر بریتانیا، قاره اروپا و بسیاری از کشورهای جهان در دسترس است.

نحوه تشخیص روغن اصلی و تقلبی

روغن موتور کاسترول یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روغن موتورها در بازار خودرو ایران است. که باعث شده است تقاضای زیادی برای این برند باشد و در همین جهت ارائه دهنده های روغن موتور تقلبی نفوذ بیشتری در بازار داشته اند. 

حال این سوال پیش می آید که چگونه باید روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم.

برای شما این مقاله را آماده کردیم تا متوجه شوید که تفاوت روغن تقلبی و اصلی کاسترول در چیست؟ پس با ما همراه باشید.

دو راه برای فهمیدن وجود دارد

  1. از طریق کد QR Scan ارائه شده و شماره سریال روی درب بطری بررسی کنید.
  2. روغن را در یک لیوان یکبار مصرف بریزید تا از رنگ آن ها متوجه شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *